IMATRANYTT

Mars 2015

2015 års föreningsstämma

Årets stämma äger rum tisdagen den 28 april kl. 18.30 i Akalla kyrka, Sibeliusgången 7.

Kallelse kommer att sättas upp på anslagstavlorna i porten senast en månad innan stämman. Brf Imatras årsredovisning delas ut till varje hushåll senast två veckor innan mötet.

Efter stämman är Du välkommen att stanna kvar och umgås med De andra medlemmarna över en sallad med dryck. Var god och fyll i bifogade talong om Du ämnar stanna kvar.

Tvättstugorna

När vi nu äntligen fått nya och fina tvättstugor är det med sorg vi konstaterar att många medlemmar inte städar efter sig. Styrelsen har fått flera telefonsamtal om detta.

I varje tvättrum finns det ordningsregler uppsatta och det är meningen att vi ska respektera dessa. Vi ska inte behöva börja våra tvättpass med att städa efter grannen. STÄDA EFTER DIG I TVÄTTSTUGAN!!!

Vi har också konstaterat att det förekommer stölder av den städutrustning som finns i tvättstugorna. Det betyder att vi själ ifrån oss själva eftersom vi både äger och har betalat utrustningen. Låt städmaterialet stanna i tvättstugan, det behövs där.

OBS! Spara den gamla tvättstugenycklen, den går till skjulet på gården där vi förvara vattenslangen.

Renovering av lägenheter

I decembernumret av Imatranytt meddelade vi att från och med 1 januari 2015 kommer en tillsyn av lägenheterna att göras inför försäljningen. Vi vill nu komplettera dessa uppgifter med följande.

Lägenhetsinnehavaren ska följa de anvisningar som föreningen lämnar beträffande instllationer avseende:

Ingrepp i dessa funktioner kräver styrelsens tillstånd.

Vid kontroll/tillsyn av lägenheten skall kvitto eller intyg kunna uppvisas att arbete utförts av behörig fackman.

Nya medlemmar till styrelsearbetet

Då två av våra ledamöter avgår ur styrelsen söker vi nu nya förmågor till vårt viktiga arbete, man eller kvinna spelar ingen roll, huvudsaken är Ditt engagemang och Din vilja att bidra till ett viktigt föreningsarbete. Läs mer från valberedningens bilaga.

Utlämning av taggar

Den 5 och 12 mars mellan kl 17-18, är sista chansen att hämta taggar i föreningslokalen, därefter kommer HSB att sköta hanteringen. En administrativ kostnad om 300 kr kommer då att debiteras bostadsinnehavaren

Väl mött på årsstämman! Styrelsen för brf Imatra