FAQ gruppanslutning av internet

Tanken med denna sida är att samla vanliga frågor och svar gällande gruppanslutning av internet via Banhof. För tekniska frågor hänvisar styrelsen till Banhofs kundtjänst.

Här hittar du Banhofs sida för Kundservice & Hjälp. Där kan du felanmäla, hitta guider och se svar på vanliga frågor.

Bredband

Vilket uttag skall jag koppla in mit bredband från Banhof?
Anslutningen av bredband från Banhof skall göras i det uttag som är i närheten av det första telefonuttaget för lägenheten. Vanligen är detta uttag plaserat i hallen.

Jag hittar inte något bredbandsuttag i hallen. Vad kan jag göra?
Om din lägenhet har renoverad efter 2002 kan det vara att detta uttag har tagits bort. Installationskostnad för Du får kontakta Banhof för prisuppgifter och möjglihet för att genomför en ny installation av uttag och eventuell kabeldragning.

Vad är grundhastigheten på bredbandet från Banhof?
Den är 1000 MBit/s.

Telefoni

Jag har fast telefoni idag, kan jag behålla mitt telefonnummer om jag ansluter telefonin med Banhof?
Ja, Banhof erbjuder portering av ditt befintliga telefonnummer. Kontakta deras kundtjäst för mer information och prisuppgifter om denna tjänst.

Det tillkommer en kostnad. Kontakta

TV & Streaming

Du kan hitta en lista över Banhofs TV Kanal paket på deras kuntjänstssida.